Turnierposter - posted von Chessbase

Anna Pošvicová on the left - Thanks Anna!

(Right) Organizer and Director Pavel Matocha with GM Martin Petr

The managing director of the Czech Railways Pavel Krtek is awarding tournament winner Suat Atalik with the trophy – a glass locomotive ... Ceremony watched by Antonín Blažek (Railway Research Inst.)

Chess train 2016 - first series / Schachzug 2016

von Wolfram Schneider, 15.10.2016

Chess train - second series
Chess train - third series
Chess train - fourth series

Text in English and German. First series, will be continues – wird fortgesetzt.

Das Turnier war sehr international, deutscher Text nach dem englischen.

Tounament information:

(As much as my English may allow)
Chess train 2016 has reached ist final station – Praha Praha hlavní nádraží. We lived to see wunderful towns! - Regensburg – Innsbruck – Salzburg - Český Krumlov. In English calles Bohemian Crumlaw and in German Böhmisch Krumau. It was THE insiders' tip and maybe the most beatiful stage of the voyage.

To me it was an amazing tournament and international as seldom experienced. When ever I met so many lovely chess friends. I played no opponents but some partners, some friends. Later they shall take shape and figurate.

Every morning about 10 a.m. chess train went on an we played normally two games (20 minutes plus 10 seconds increment). Some railway tasks and problems hat to be solved. So special thanks to České dráhy (the Czech railway society)! And of course to the chess organizers of Prague chess society with President Pavel Matocha and the good person of all Anna Pošvicová.

By the way GM Suat Atalik dominated the tournament with nearly 100%, 9.5 of 10 games.

I will continue my (personal) impressions in continuing loosely.

------------------
Deutscher Text

Der Schachzug 2016 hat seine Endstation erreicht – Praha hlavní nádraží. Wunderschöne Städte haben wir gesehen : Regensburg – Innsbruck – Salzburg – Cesky Krumlov. Die letzte heißt auf deutsch Böhmisch Krumau und war für uns Deutsche der absolute Geheimtipp, vielleicht die schönste Station auf der Reise.

Dieser Schachzug war für mich ein wunderbares Turnier und international wie kaum ein anderes. Wann habe ich so viele wunderbare (Schach)Freunde getroffen?! Ich hatte keine Gegner, nur Partner. Später sollen sie Bild werden.

Jeden Vormittag starteten wir gegen 10 Uhr und spielten meist 2 Partien im Zug. Manchmal stellten sich den Organisatoren auch Probleme im Bereich des Betreibens einer Eisenbahn. Der besondere Dank gilt daher zum einen České dráhy (die tschechische Eisenbahngesellschaft). Zum anderen natürlich den Organisatoren des Prager Schachverbandes mit ihrem Vorsitzenden Pavel Matocha und der guten Seele des Ganzen, Anna Pošvicová.

Übrigens, GM Suat Atalik hat dieses Turnier gewonnen mit einer fast weißen Weste von 9,5/10 Punkten.

Ich werde in loser Folge in der nächsten Zeit über diese herrliche Zeit berichten!
Chess train - second series

Dieser Eintrag wurde zuletzt am 2.11.2016 geändert.